فیلم های ایرانی در جشنواره کودکان جهان «استانبول»

بانی فیلم: چهار فیلم ایرانی در جشنواره کودکان جهان «استانبول» به روی پرده می‌روند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، فیلم‌های «جنجال در عروسی» به کارگردانی رضا خطیبی (برنده دو جایزه از جشنواره‌های فیلم سه بعدی در کره جنوبی و بلژیک)، «حورا» به کارگردانی غلامرضا ساغرچیان (برنده جایزه نتپک در جشنواره آل‌لایتز) و «سویوق» به کارگردانی برادران ارک (نامزد سه جایزه بهترین استعداد سینمای آسیا در شانگ‌های و برنده جایزه از جشنواره‌های تامیل نادو و کاسا آسیا) در بخش‌های اصلی و «مروارید» ساخته سیروس حسن‌پور در بخش نمایش‌های ویژه در جشنواره کودکان جهان استانبول به روی پرده می‌روند.

گفتنی است بنیاد سینمایی فارابی پخش بین‌المللی فیلم‌های فوق را به عهده دارد.

جشنواره کودکان جهان «استانبول» از ۳۱ شهریور تا ۲ مهر سال جاری در کشور ترکیه برگزار می‌شود

سلفی بازیگر زن سرشناس با پرویز پرستویی

خبرگزاری خبرآنلاین: ماهایا پطروسیان تصویری از پشت صحنه فیلم «لس‌آنجلس تهران» را اینستاگرام منتشر کرد.

ماهایا پطروسیان و پرویز پرستویی از بازیگران فیلم «لس‌آنجلس تهران» به کارگردانی تینا پاکروان هستند.
 
سلفی بازیگر زن سرشناس با پرویز پرستویی

آزمایش هسته‌ ای کره شمالی بازار ارز را لرزاند

خبرگزاری ایسنا:  دلار در مقابل اکثر ارزهای نوظهور تضعیف شد. سخنان مقامات فدرال رزرو و کاهش احتمال افزایش نرخ بهره کلیدی تا پایان سال میلادی و افزایش تنش‌های سیاسی- جغرافیایی از مهم‌ترین عوامل تضعیف دلار بود.

در این بین اثرگذاری آزمایش هسته‌ای کره شمالی بر بازار نیز جالب توجه است.
 
در هفته اخیر و در بازارهای جهانی ارزش دلار در برابر ین ۲.۲۰ و فرانک سوئیس تا ۲.۱۴ درصد کاهش یافت. در همین مدت ارزش یورو ۱.۴۷ و پوند تا ۱.۸۹ درصد در مقابل دلار تقویت شده است.تقویت دلار در نتیجه دو دلیل اتفاق افتاد؛ اول رشد مطلوب برخی از شاخص‌های اقتصادی آمریکا و دیگری افزایش سقف بدهی دولت این کشور تا ماه دسامبر.
 
اما ریزش ارزش دلار در روزهای اخیر قابل توجه بوده است. آنچه که بانک مرکزی در رابطه با دلایل تضعیف دلار در مقابل سایر ارزها مورد بررسی قرار داده است به چند مورد برمی‌گردد. سخنان مقامات فدرال رزرو که از وجود اختلافات بین اعضای کمیته سیاست بازار باز در خصوص ادامه روند افزایش نرخ بهره و سیاست‌های انقباضی این بانک حکایت داشت عاملی برای ریزش ارزش دلار شد.
 
وقوع زلزله در شبه جزیره کره که به آزمایش هسته‌ای کره شمالی مربوط دانسته شد هم دلیلی برای کاهش ارزش دلار در مقابل ارزهایی همچون ین ژاپن و فرانک سوئیس بود.
 
استعفای فیشر، قائم مقام فدرال رزرو و عضو کمیته سیاست بازار باز که از موافقان تشدید سیاست‌های انقباضی به شمار می‌رود، موجب کاهش احتمال افزایش نرخ بهره کلیدی تا پایان سال میلادی شد که این عاملی اثرگذار بر ارزش دلار بود.
 
دیگر موضوعی که دلار را تحت تاثیر قرار داد به سخنان دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا مربوط می‌شود. وی سخنانی مبنی بر تعیین زمان توقف تدریجی برنامه خرید دارایی‌های بین ماه اکتبر تا دسامبر در نشست ماه بعد شورای حکام بانک مرکزی اروپا داشت که عاملی تاثیرگذار بر بازار به شمار می‌رود.

یک جنگنده عربستان در جنوب یمن سقوط کرد

خبرگزاری مهر: منابع یمنی از سقوط یک فروند جنگنده عربستان در جنوب یمن خبر دادند.

بر اساس این گزارش، این جنگنده از نوع تایفون بوده و در استان «ابین» یمن سقوط کرده است.

در همین راستا، یک منبع نظامی اعلام کرد که جنگنده سعودی در منطقه الوضیع سقوط کرده و خلبان آن مفقود شده است.

هنوز علت سقوط این جنگنده مشخص نیست.

سقوط یک بالگرد در اصفهان

خبرگزاری ایلنا: یک مقام آگاه نظامی گفت: بالگرد سانحه دیده در منطقه نصرآباد اصفهان، در اختیار ارتش نبوده است.

 یک مقام آگاه نظامی گفت: این بالگرد ساعت ۸:۱۵ دیشب پس از  یک ساعت و نیم پرواز موفق به هنگام فرود دچار نقص فنی شده و با فرود اضطراری سنگین، بالگرد آسیب دیده و هر دو خلبان زنده و سالم هستند. 

این بالگرد در منطقه عملیاتی نصرآباد ۷۵ کیلیومتری اصفهان دچار سانحه شد.

این منبع آگاه گفت: این بالگرد متعلق به شرکت هواپیماسازی ایران بوده و هر دو خلبان آن هم، متعلق به این شرکت هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از صداوسیما، به گفته این منبع آگاه بالگرد، در ماموریت آزمایشی و آموزشی، دید در شب بودند که دچار سانحه شد.